Bezpečnost a tandemové seskoky
Tandemové sekoky padákem, nebo chcete-li tandemy jsou považovány za adrenalinový zážitek nicméně jedná se o vysoce bezpečnou cestu, jak zakusit volný pád z výšky 4000m. Tandemový seskok je nadmíru bezpečný nejen díky profesionálním tandempilotům, kteří pro udělení licence tandem pilot museli absolvovat stovky seskoků volným pádem, ale i náročný teoretický a praktický výcvik, ale i díky super bezpečnému tandemovému vybavení. Tatam jsou doby prvních pokusných tandemových seskoků ze začátku 80-tých let ! Současnost tandemových seskoků je provázána přísnými požadavky nejen na tandempilota, ale i na používané technické vybavení (hlavní padák, záložní padák, postroj, zabezpečovací přístroj apod.).
Tandemový seskok vyžaduje zcela jinou výstroj než je určena pro běžné seskoky padákem. Moderní padákové systémy pro tandemové seskoky využívají postroj se stabilizačním výtažným padáčkem, který je otevřen krátce po výskoku z letadla. To umožní zpomalit rychlost volného pádu dvou lidí na rychlost jednoho parašutisty, prodlouží čas volného pádu a zajistí bezproblémové otevření hlavního padáku. Vrchlík (hlavní padák) tandemového padákového systému je větší než pro běžné seskoky padákem a to z toho důvodu, aby unesl dva lidi (pasažéra a tandempilota). Všechny současné moderní padákové systémy používají mimo jiné technické prvky i elektronický přístroj, který při selhání tandempilota sám vyhodnocuje situaci a v případě potřeby automaticky otevře záložní padák. Třemi největšími výrobci tandemových padákových systémů je Sigma Tandem, Vector Tandem a Strong Dual Hawk.
 |
Postroj pasažéra, prostřednictvím kterého jste upoutáni k tandem pilotovi při tandemovém seskoku. Pro zajímavost uvádíme, že každá z karabin má nosnost přes 2 tuny. |
|
 |
Detail zdvojeného systému otevření záložního padáku. Na fotografii je pěkně vidět i plomba ověřující přebalení záložního padáku ve stanoveném cyklu! |
|
 |
Mechanismus odhozu hlavního padáku (zelené madlo) s automatickým vytažením záložního padáku (žlutá visačka). |
|
 |
Červené madlo slouží k ručnímu otevření záložního padáku v případě závady na hlavním padáku. |
|
 |
Tříkroužkový systém, který v případě nutnosti umožní odhození hlavního padáku. Následuje automatické otevření padáku záložního. |
|
 |
Elektronický zabezpečovací přístroj automaticky otevře záložní padák v případě, že tak z jakéhokoliv důvodu neučiní tandem pilot! |
|